WARSZTATY PROGRAMOWANIA NA PLATFORMIE SCRATCH

Scratch to edukacyjny obrazkowy język kodowania stworzony z myślą nauczania dzieci i młodzieży. Scratch umożliwia bardzo łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier i muzyki.Scratch to również społecznościowy serwis, pozwalający każdemu na dzielenie się swoimi dziełami z innymi użytkownikami na całym świecie, dyskutowanie o nich oraz przeglądanie i pobieranie prac stworzonych przez innych użytkowników serwisu. Młodzi ludzie tworzą i udostępniają projekty Scratch, uczą się myśleć kreatywnie, rozumować logicznie i współpracować ze sobą.Scratch to projekt Fundacji Scratcha we współpracy z grupą Lifelong Kindergarten w MIT Media Lab, dostępną bezpłatnie na stronie https://scratch.mit.edu

Adresaci

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele informatyki w szkołach podstawowych, realizujący grupowe projekty edukacyjne, nauczyciele pracujący w świetlicy szkolnej, prowadzący zajęcia pozalekcyjne, wszyscy zainteresowani zdobyciem wiedzy i umiejętności w zakresie programowania w środowisku SCRATCH

Cele

Przygotowanie nauczycieli do nauki programowania w języku Scratch oraz zapoznanie z możliwościami wykorzystania programu Scratch na różnych zajęciach edukacyjnych. Zapoznanie krok po kroku się z podstawami programowania, pojęciami związanymi z algorytmiką. Praca w trybie online i offline.

Program

Zapoznanie się z zawartością portalu www.scratch.mit.eduUtworzenie konta użytkownika i omówienie jego funkcjonalności, modyfikacja profilu.Przeglądanie udostępnionych projektów umieszczonych na stronie portalu.Analiza zasobów portali wspierających nauczanie programowania w języku Stratch.Omówienie podstawowych bloków programu: Ruch, Kontrola, Wygląd, Czujniki, Dźwięk, Wyrażenia, Pisak, Zmienne.Tworzenie i uruchamianie prostego programu.Wprowadzanie zmiennych.Obiekty w programie Scratch.Kontrola i sterowanie.Rożne rodzaje skryptów i ich wykorzystanie.Przygotowanie projektów do wykorzystania na lekcjach własnego przedmiotu: tworzenie interaktywnych historyjek i animacji, zabawa dźwiękami, tworzenie muzyki, tworzenie prostych gier komputerowych.

Zajęcia odbywają się metodą warsztatową w pracowni komputerowej.

Informacje organizacyjne

termin: do uzgodnienia,(przy zorganizowanych grupach, min. 10 osób, istnieje możliwość ustalenia indywidualnego terminu szkolenia)łączna liczba godzin: 24h (dydaktyczne),czas trwania:  4 dni (soboty i niedziele), miejsce: Warszawa, ul. Poznańska 6/8,ilość osób w grupie (min-max): 12-15,koszt udziału w szkoleniu:  520 zł.

Cena szkolenia obejmuje:

udział w czterodniowym warsztacie,materiał szkoleniowy,certyfikat,serwis kawowy.