- Home
- O nas
- Oferta
- Studia podyplomowe
- Prawo oświatowe w zarządzaniu szkołą i placówką oświatową
- Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)
- Integracja sensoryczna
- Logopedia
- Oligofrenopedagogika
- Neurologopedia
- Rytmika
- Przygotowanie pedagogiczne
- Organizacja i zarządzanie w oświacie
- Socjoterapia
- Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
- Wczesne wspomaganie rozwoju
- Szkolenia
- Biuro Obsługi Studenta
- Rekrutacja
- Kontakt
WARSZTATY PROGRAMOWANIA NA PLATFORMIE SCRATCH
Scratch to edukacyjny obrazkowy język kodowania stworzony z myślą nauczania dzieci i młodzieży. Scratch umożliwia bardzo łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier i muzyki.Scratch to również społecznościowy serwis, pozwalający każdemu na dzielenie się swoimi dziełami z innymi użytkownikami na całym świecie, dyskutowanie o nich oraz przeglądanie i pobieranie prac stworzonych przez innych użytkowników serwisu. Młodzi ludzie tworzą i udostępniają projekty Scratch, uczą się myśleć kreatywnie, rozumować logicznie i współpracować ze sobą.Scratch to projekt Fundacji Scratcha we współpracy z grupą Lifelong Kindergarten w MIT Media Lab, dostępną bezpłatnie na stronie https://scratch.mit.edu
Adresaci
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele informatyki w szkołach podstawowych, realizujący grupowe projekty edukacyjne, nauczyciele pracujący w świetlicy szkolnej, prowadzący zajęcia pozalekcyjne, wszyscy zainteresowani zdobyciem wiedzy i umiejętności w zakresie programowania w środowisku SCRATCH
Cele
Przygotowanie nauczycieli do nauki programowania w języku Scratch oraz zapoznanie z możliwościami wykorzystania programu Scratch na różnych zajęciach edukacyjnych. Zapoznanie krok po kroku się z podstawami programowania, pojęciami związanymi z algorytmiką. Praca w trybie online i offline.
Program
Zapoznanie się z zawartością portalu www.scratch.mit.eduUtworzenie konta użytkownika i omówienie jego funkcjonalności, modyfikacja profilu.Przeglądanie udostępnionych projektów umieszczonych na stronie portalu.Analiza zasobów portali wspierających nauczanie programowania w języku Stratch.Omówienie podstawowych bloków programu: Ruch, Kontrola, Wygląd, Czujniki, Dźwięk, Wyrażenia, Pisak, Zmienne.Tworzenie i uruchamianie prostego programu.Wprowadzanie zmiennych.Obiekty w programie Scratch.Kontrola i sterowanie.Rożne rodzaje skryptów i ich wykorzystanie.Przygotowanie projektów do wykorzystania na lekcjach własnego przedmiotu: tworzenie interaktywnych historyjek i animacji, zabawa dźwiękami, tworzenie muzyki, tworzenie prostych gier komputerowych.
Zajęcia odbywają się metodą warsztatową w pracowni komputerowej.
Informacje organizacyjne
termin: do uzgodnienia,(przy zorganizowanych grupach, min. 10 osób, istnieje możliwość ustalenia indywidualnego terminu szkolenia)łączna liczba godzin: 24h (dydaktyczne),czas trwania: 4 dni (soboty i niedziele), miejsce: Warszawa, ul. Poznańska 6/8,ilość osób w grupie (min-max): 12-15,koszt udziału w szkoleniu: 520 zł.
Cena szkolenia obejmuje:
udział w czterodniowym warsztacie,materiał szkoleniowy,certyfikat,serwis kawowy.